Menu

No to Lecimy!

Relacje, opinie i ciekawostki z podróży lotniczych

PR508: Singapur – Manila

ksiazkakucharskajacka

To mój pierwszy lot Philippine Airlines. Takie dziewicze rejsy zawsze sprawiają mi mnóstwo radości, stając się atrakcją sama w sobie.

DSCF96441

 

Lotnisko Singapur Changi posiada 3 terminale oznaczone kolejnymi cyframi: 1 (najstarszy), 2 oraz 3 (najmłodszy). Na tablicy informacyjnej sprawdzam, z którego terminalu odlatuje mój rejs do Manili. Terminal 1.

DSCF9632

Ze stacji metra schodami ruchomymi wjeżdżam do terminalu 3, który bezpośrednio przylega do stacji. Aby dostać się do terminalu 1, wsiadam do bezzałogowej kolejki Skytrain. Sama przejażdżka trwa kilka minut.

DSCF9636

Po wyjściu ze Skytrain kieruje się do strefy numer 12, skąd odprawiane są rejsy Philippine Airlines.

DSCF9637

Czas oczekiwana na odprawę to zaledwie kilka minut. Podchodzę do wolnego stanowiska, kładę bagaż na wagę oraz paszport na ladę. Miłej pani o hinduskich rysach mówię, że lecę tylko do Manili. Pierwotnie z Sigapuru miałem udać się do Tajpej na Tajwanie (z przesiadką w Manili), a następnie do filipińskiej stolicy. Ze względu na zmianę godzin rejsów pomiędzy Manilą i Tajpej, zaproponowano mi zmieniony plan podróży, które mój pobyt na Tajwanie do 12 godzin. Ostatecznie za obopólną zgodą i po otrzymaniu częściowej refundacji, zdecydowałem się na wykorzystanie tylko pierwszego z trzech planowanych lotów.

DSCF9638

Podczas odprawy pani prosi mnie o pokazanie biletu na następną podróż i po chwili otrzymuje mój paszport z włożona do środka kartą wstępu i przechodzę do kontroli paszportowej. Podczas kontroli pan w mundurze prosi mnie o podanie mojego pełnego imienia i nazwiska. Nie rozumiejąc polecenia, proszę o powtórzenie. Pan powtarza. Podaje swoje imię i nazwisko, wszystko się zgadza, pieczątka w paszporcie i przechodzę do głównej hali odlotów.

DSCF9640

Rejs PR508 odprawiany jest przez bramkę D32, do której dzieli mnie 9-minutowy spacer. W oczekiwaniu na samolot wpadam do kafejki na herbatę, skąd obserwuję monitory informacyjne. Około 14:00 na monitorze pokazuje się komunikat gate open. Kończę herbatę i niespiesznym krokiem ruszam pod bramkę, przy której ustawiła się dość długa kolejka. Po wstępnej weryfikacji karty wstępu, przechodzę kontrolę bezpieczeństwa, a następnie końcową kontrolę karty wstępu.

DSCF9644

Dzisiejszy rejs obsługuje maszyna typu Airbus A330-343 o numerze rejestracyjnym RP-C8762, jeden z 7 wchodzących w skład floty przewoźnika.

Philippine Airlines są najstarszą linią azjatycką, a zostały założone w lutym 1941 roku. Już 2 września tego samego roku pierwsze regularne połączenie skomunikowało z Manilę z Cebu. Kolejna lata przynoszą rozwój siatki połączeń zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Już w 1946 uruchomiono pierwsze regularne połączenia międzynarodowe do Hongkongu i Szanghaju. Obecnie linia oferuje połączenia do 46 portów w 25 krajach na 6 kontynentach. Logo linii to stylizowana flaga Filipin.

DSCF9646

W samolocie przesiadam się z przydzielonego miejsca 76K na miejsce w ostatnim rzędzie 78K, dzięki czemu mam nieco więcej przestrzemi, bo fotel obok jest pusty. Wnętrze 2-letniego samolotu jest jasne i przyjemne, a konfiguracja kabiny 3+3+3, z wyjątkiem ostatnich rzędów z konfiguracją 2+3+2. Rozstaw foteli – 76 cm (30 cali), czyli OK.

DSCF9651

Podczas kołowania mijam kolejne terminale singapurskiego lotniska.

DSCF9659

DSCF9649

DSCF9655

Trasa ponad 3-godzinnego rejsu przebiega prawie w całości nad Morzem Południowochińskim. Podczas rejsu kapitan kilka razy włącza sygnalizację zapiąć pasy ze względu na występujące turbulencje. Od czasu do czasu samolotem lekko rzuca (źródło mapki – flightradar24.com).

SIN_MNL_09Mar2017

Po wyłączeniu sygnalizacji zapiąć pasy załoga rozdaje bezpłatną przedpłaconę kartę SIM do wykorzystania do 30 września 2017 roku. Jeżeli ktoś potrzebowałby takiej karty, proszę o kontakt.

DSCF9663

Wkrótce rozpoczyna się serwis pokładowy: sałatka z makaronu z szynką, kurczak w sosie pieprzowym z ryżem i warzywami, masło, bułka i kawałek ciasta. Do posiłku dobieram wodę oraz piwo. Niestety jedyne piwo, jakie mają to holenderski Heineken, choć wolałbym spróbować jakieś filipińskie.

DSCF9667

Posiłek kończę herbatą i kawałkiem ciasta kawowego. Pozostały czas rejsu obserwuję zmieniające się chmury i zastanawiam się, jak będzie wyglądała Manila.

DSCF9670

Na lotnisku w Manilii ląduje o 18:20, krótkie kołowanie z pasa startowego i wkrótce podjeżdżamy w okolice terminalu 2 lotniska w Manili. Ze względu na wzmożony ruch, czekamy kilka minut, aż zwolni się miejsce przy rękawie.

DSCF9672
DSCF9676

Po odprawie paszportowej, odebraniu bagażu, kontroli celnej kieruje się na postój taksówek, skąd żółtą taksówką udaję się do hotelu.

O Manili i innych miejscach czytaj na moim innym blogu: kliknij tu

Podsumowanie:
 
Linia lotnicza: Philppine Airlines
Numer rejsu: PR 508
Trasa (IATA/ICAO): Singapur Manila (SIN-MNL/WSSS-RPLL)
Dystans: 2.372 km (1.281 mil mor.)
Samolot (numer rejestracyjny): Airbus 330-343 (RP-C8762)
Miejsce: 78K
Czas odlotu rozkładowy (rzeczywisty): 14:50 (15:03)
Czas przylotu rozkładowy (rzeczywisty): 18:40 (18:20)
Czas lotu rozkładowy (rzeczywisty): 3h 50 min (3h 17 min)
LF: 95 %
Ocena własna rejsu: 10/10

 

© No to Lecimy!
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci